Etiket Eklemenin SEO Açısından Faydaları

Sosyal medya ve blogların her geçen gün biraz daha göz önünde bulunması bazı ticari faaliyetlerinde buralardan yürütülmesini sağladı. Özellikle ihtiyaç duyulan eşyayı internet üzerinden aratan kişiler, bu sayfalardan alışveriş yapabiliyorlar. Bunun yanında yalnızca yeteneklerin sergilendiği keşfedilmeyi bekleyen sayfa ve bloglar da oldukça fazla.
Hal böyle olunca herkes kendi sayfasının diğerlerinden daha çok ziyaretçi almasını ister. Bu durum bir yarış haline geldiğinde ortaya SEO uyumları ve veri tabanı çıkmış oldu. Yani arama motorunda birkaç küçük kelime sıkıştırarak daha çok tıklanma rekorunu elde etme amacı ile yapılan uzman bir çalışma söz konusu.

Büyük Şirketler Başladı
SEO uyumunu ilk deneyenler, internet üzerinde ticari faaliyet sürdüren büyük firmalardı. Herhangi bir arama yapmak isteyen kişi, arama motoruna yazdığı kelimeler doğrultusunda bu sitelere ulaşabildi. Çünkü SEO uyumu kapsamında en çok aratılan kelimeler web sitesinin veri tabanına yedirildi. Faydası ile ilgili uzun süre konuşulan SEO uygulaması, zaman içinde satışlarda artan bir grafikle birlikte kendini kanıtlamış oldu.

SEO Uygulamasında Etiket Kullanımı
Çeşitli kelimeleri etiketler halinde yazıların sonunda kullanmak da yine sosyal medya kanalları yoluyla hayatımıza girdi. İnsanlar bu etikete tıklayarak o kelimeye dair pek çok şey görüntüleyebiliyorlar. Bu bazen sosyal medyada bazen ise yalnızca bir blog makalesinde karşımıza çıkabiliyor. Yani kişi bu kelimeler yolu ile kelimenin arama motorundaki karşılığına da ulaşabiliyor.

Etiket Kullanımı Hızla Yayılıyor
Etiket kullanımları doğru ya da yanlış şekilde hızla yayılmaya devam ediyor. Sosyal medya üzerinden kullanılan ve yalnızca o mecraya ait etiketler olsa da aslında pek çok kelime internet üzerinden etiket haline getirilebiliyor. Yani hem makale, hem blog hem de web sitesi için kullanılacak etiketler aslında aynı oluyor. bu alışkanlığın hızla yayılması da aslında SEO açısından bir fırsat niteliğinde oldu.

Veri Tabanındaki Kelimelere Etiketler Eklendi
SEO kapsamında sitenin veri tabanına yedirilen kelimeler, sitenin arama motorunda üst sıralarda yer almasını ve daha ulaşılabilir olmasını sağlıyor. Ancak SEO uyumu kapsamında kullanılacak kelime karakterlerinde sınır bulunuyor. Etiketlerin faydası ise bu noktada devreye giriyor. Çünkü siteye yapılacak nokta etiketler yine SEO uyumu kapsamında aynı faydayı sağlıyor.
Eğer SEO uzmanlığında sitenin veri tabanına uygulanacak kelimeler ile kullanılacak etiketler birbirini tamamlayan öbeklerden oluşur ise, site çok daha fazla aratılan ve ziyaret edilen bir yer haline gelmiş olacak. Bunun yanında yazı içinde kullanılan etiketlere link vermek için SEO linki ya da tek etiket denilen Sipmle Tags da kullanılabiliyor. Böylelikle site ziyaretçileri tek sayfa üzerinden sitenin farklı alanlarında da gezinebiliyor.

Etiket Sayısı Çok Olmamalı
Etiket uygulaması ve SEO kapsamında çok fazla etiket kullanımı önerilmez. Yüzde 5 oranında, yani yazılan kelimelerin toplam sayısının yüzde 5’i kadar etiket kullanımı normal kabul edilir. Bunun üzeri uyum dışında çok fazla itici bir kalabalığa yol açacaktır. Ayrıca yazının başında kullanılan başlığın etiket olarak kullanılması da etiket ve SEO uyumu açısından oldukça faydalı bir illüzyondur.
Ayrıca ziyaretçi ya da üyelerin içerik ekleyebileceği bir site, onların içerik eklemesi için etiket şartı koyabilir. Yani üye ya da ziyaretçi o sitede herhangi bir şey paylaşabilmek için minimum 2 ya da 3 etiket yapmak zorunda olabilir. Böylelikle site içerisinde sürekli bir kontrol gerekmeyecek ve üyeler sayesinde kelime verimliliği otomatikman artırılmış olacaktır. Özellikle video yayını yapan siteler uzun süredir bu uygulamayı kullanıyor. Ancak yine de etiket konusunda belli başlı kuralların koyulması web sitesinin bekası için son derece önemlidir.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir